In era digitala, promovarea serviciilor de sanatate a devenit o componenta esentiala pentru orice institutie medicala. Pentru a se conecta cu potentialii pacienti si a-si extinde audienta, furnizorii de servicii medicale trebuie sa adopte strategii de marketing inovatoare. In acest context, agentiile de publicitate precum fluier.ro, devin parteneri cheie, contribuind la cresterea vizibilitatii si la promovarea eficienta a serviciilor medicale.
Mai mult de 70% dintre pacienti consulta in mod regulat internetul pentru a cauta informatii pe subiecte legate de sanatate (medici, probleme specifice de sanatate, clinici sau centre, tratamente, medicamente, sfaturi etc.). Si in aceasta era digitala care ajunge la orice, oamenii folosesc si internetul pentru a aborda direct profesionistii sau pentru a cauta solutii la problemele lor. Este inevitabil. Si, de asemenea, un mare avantaj pentru clinici, centre medicale, cabinete si profesionisti daca il folosesc bine.
Aici intervine marketingul pentru sanatate. Un instrument esential astazi, care nu este altceva decat aplicarea intregii puteri a marketingului si a noilor tehnologii in acest sector , fie ca este vorba de atragerea clientilor, promovarea unui produs, facilitarea obiceiurilor de prevenire, rezolvarea directa a indoielilor sau pentru a da vizibilitate unui centru medical autonom sau profesional. Si, cel mai important, un plan de marketing este perfect potrivit pentru orice tip de clinica sau consultatie (stomatologica, estetica, oftalmologica, medicala, kinetoterapie), indiferent de dimensiunea acestora.
Obiective de marketing in sanatate: vizibilitate si trafic
Cele mai citite articole
In general, obiectivele marketingului in sanatate sunt aceleasi cu cele ale oricarei strategii de marketing, aplicate sectorului de sanatate; adica sa promoveze si sa faca vizibile informatiile referitoare la sanatate (stiri, avansuri, produse si servicii) si sa le puna la dispozitia consumatorilor . Daca este important ca stiinta medicala si industria farmaceutica sa avanseze, nu este mai putin important ca pacientii sa stie ca aceste progrese exista, sa ii poata consulta si sa gaseasca solutiile pe care le cauta.
Alte obiective pe care le puteti atinge prin marketingul sanatatii:
- Generati mai mult trafic catre web si retelele sociale ale clinicii sau cabinetului dumneavoastra
- Obtineti mai multe contacte de interes , care ulterior devin pacientii dvs. Loialitate
- Cresteti fluxul de vizite la clinica sau consultatia dvs
- Rezolvati problemele de sanatate prin web sau platforme digitale
- Oferiti pacientilor dumneavoastra informatii riguroase si de calitate privind sanatatea
- Pozitionati- va serviciile si produsele in motoarele de cautare
Avantajele marketingului medical pentru clinica sau cabinetul dumneavoastra
Exista nenumarate avantaje oferite de o buna strategie de marketing adaptata nevoilor tale de comunicare. Pentru a enumera doar cateva:
- Faceti publicitate mai usor. Tehnicile de marketing digital sunt la indemana tuturor bugetelor. Si sunt foarte usor de folosit.
- Imbunatatiti vizibilitatea si reputatia clinicii sau cabinetului dumneavoastra, pentru a va pozitiona ca referinta in sector. Adica, genereaza incredere si pozitionare pozitiva.
- Diferentiaza-te pe o piata foarte competitiva si saturata de informatii. Prin campanii, publicatii, continut, un site web atractiv sau campanii pe retelele de socializare. Fara a uita de pozitionarea SEO (despre care vom vorbi in profunzime intr-o postare viitoare).
- A putea avea o conversatie directa cu pacientul , prin retelele de socializare sau alte platforme online. Intareste relatiile de durata cu pacientii tai
- Comunicati-va stirile, ofertele, beneficiile etc. potentialilor dvs. clienti in timp real
- Transmite valori atat de importante precum incredere, siguranta, eficienta, specializare…
- Realizati, printr-un ton adecvat si un limbaj simplu, o comunicare mai emotionala, apropiata, accesibila, atractiva, usor de retinut . Un mesaj care ajunge la cat mai multi oameni si le capteaza atentia.