Stresul slabeste sistemul imunitar
Sa fii un pic „in priza” nu strica, pentru ca iti mobilizeaza energia in vederea indeplinirii cu succes a unei sarcini, insa stresul continuu slabeste sistemul imunitar si reduce capacitatea de a face fata infectiilor si bolii. Daca iti acorzi cateva clipe de ragaz in care sa faci ceea ce-ti place iti cresti imunitatea. Actioneaza conform principiului: Carpe diem – Traieste clipa.

O viata sexuala sanatoasa
Studiile arata ca o viata sexuala sanatoasa, activa nu aduce nu doar placere ci si creste imunitatea organismului. Cercetatorii au stabilit existenta unei corelatii intre frecventa raporturilor sexuale si starea de sanatate a organismului.

In casa cu animalul tau favorit
Stimuleaza-ti imunitatea aducand in casa animalul tau favorit. Pe langa compania pe care ti-o ofera te va ajuta si sa faci mai multa miscare, sa-ti reduci nivelul tensiunii arteriale sial colesterolului si sa razi mai mult. Se pare ca si rasul „cu pofta” ar ajuta imunitatea.

Relatiile sociale bune
Se pare ca oamenii cu relatii sociale bune au cu 50% mai multe sanse de a avea o viata mai lunga decat cei cu relatii sociale proaste. Pentru imbunatatirea relatiilor tale sociale incearca sa iti oferi serviciile intr-o organizatie de voluntariat, incearca sa inveti ceva nou in cadrul unui grup sau pur si simplu participa la discutii in retelele de socializare.

Mici recompense zilnice
Pastreaza o atitudine pozitiva oferindu-ti mici recompense zilnice. Incearca sa privesti in primul rand partea plina a paharului , incearca sa vezi de ce anume beneficiezi in plus fata de alti oameni si nu te concentra pe ceea ce nu ai. Cand iti stabilesti obiective tine minte ca „oceanul e facut din picaturi” – un pas cat de mic in directia buna te aduce mai aproape de obiectivul tau.

Radicalii liberi
Fereste-te de radicalii liberi (ce pot determina moartea celulelor imunitare) prin consumul regulat de antioxidanti. O dieta echilibrata, cu un bogat continut de legume si fructe iti va furniza si vitaminele necesare. Nu uita sa adaugi mierea, usturoiul, ceapa, iaurtul ce contine lactobacili si bifudus si ceaiul verde. Evita in schimb „caloriile goale” si E-urile din sucurile gazoasesi snack-uri.

Exercitiile fizice
Miscarea moderata regulata de cateva ori pe saptamana, te ajuta nu doar la intarirea sistemului imunitar ci si la diminuarea riscurilor de a face osteoporoza, boli cardiace sau cancer. Ia bicicleta sau rolele, mergi la piscina sau fa o plimbare prin parc si ajutati imunitatea.

Fumatul si excesele de alcool
Fumatul si excesele de alcool slabesc mult imunitatea. Daca in cazul alcoolului sunt permise maximum 2 bauturi mici/zi la barbat si una/zi la femei, in cazul tutunului chiar daca fumezi putin iti cresti riscul de atac vascular cerebral, de cardiopatie ischemica sau de astm. Vorbeste cu medicul tau despre cum poate sa te ajute daca te decizi sa renunti la doza zilnica de toxine.

Igiena si suplimentele alimentare
Igiena si suplimentele alimentare. Desi ultimul pe lista spalatul pe maini cu apa si sapun timp de minimum 20 de secunde te ajuta cel mai mult sa combati boala. Vorbeste cu medicul tau daca este cazul sa adaugi si suplimente alimentare ce iti stimuleaza imunitatea. Ai de unde alege