Vitamine pentru păr de care ai nevoie toamna. Cum te ajută?

Frumusețea podoabei capilare nu depinde doar de produsele pe care le aplici la exterior, ci și de substanțele nutritive pe care le iei. De aceea este recomandat să începi un tratament cu vitamine pentru păr în cazul în care te confrunți cu anumite carențe pe perioada toamnei.

Probleme precum căderea părului, fire despicate, scalp uscat și lipsa strălucirii sunt semnele clare că ai deficiențe de vitamine și minerale. În urma unei cure cu vitamine pentru păr, firele tale își vor recăpăta suplețea, strălucirea, se vor regenera mai repede și vor avea rădăcina mai puternică.

Cele mai citite articole

Cu siguranță ai observat deja că aceste neplăceri apar, în general, între septembrie și noiembrie. Pe lângă faptul că podoaba capilară trece printr-un proces de reînnoire, carențele și schimbările hormonale sunt alte cauze pe care să le ai în vedere.

Îți prezentăm în continuare topul celor mai importante vitamine pentru păr de care ai nevoie toamna în special.

Cele mai bune vitamine pentru păr

O alimentație sănătoasă și echilibrată contribuie la o podoabă capilară frumoasă, însă nu acoperă întotdeauna nevoile complexe ale organismului. Astfel în cazul unei carențe poți să administrezi suplimente cu minerale și vitamine pentru păr.

  • Vitamina A este una dintre cele mai importante vitamine pentru păr, astfel că din alimentația ta nu ar trebui să lipsească alimente precum: ficat, morcovi, cartofi dulci, varză, dovleac, mazăre, pepene galben, caise, papaya, cereale, ouă și mango. Aceasta ajută la hidratarea scalpului, întărește rădăcina părului și ține la distanță radicalii liberi.
  • Complexul de vitamina B este alt aliat al unui păr frumos și sănătos. Lipsa unor vitamine precum B9 și B12 poate conduce la probleme precum mătreață, albire prematură, sebum în exces, iritații ale scalpului și creștere lentă a firelor de păr. Vitamina B9, cunoscută și sub denumirea de acid folic, poate fi procurată din alimente precum salată, broccoli, spanac, asparagus, ficat, lapte, cereale, portocale, kiwi și lămâi. În timp ce vitamina B12 se găsește fie în alimente de origine animală (carne de porc, de pui, de vită, pește – hering, macrou, ton, somon, fructe de mare), fie în ouă sau lactate.
  • Vitamina C este extrem de importantă pentru podoaba capilară fiindcă contribuie la absorbția fierului în corp, un mineral esențial pentru creșterea firelor de păr. Aceasta oferă părului strălucire, previne uscarea, ruperea și căderea excesivă. O poți procura din citrice, măceșe și cătină, care se află în topul surselor bogate în vitamina C, însă și din vinete, verdețuri și sfeclă roșie.
  • Vitamina E nu lipsește din topul celor mai importante vitamine pentru păr. Aceasta are un puternic efect antioxidant, stimulează creșterea podoabei capilare, ajută la hidratarea ei și la prevenirea vârfurilor despicate. Vitamina E poate fi găsită în nuci, roșii, spanac, fasole, soia, ulei de floarea-soarelui și ulei din germeni de grâu.

Cele mai citite articole