In cadrul conferintei internationale de studiu a relatiei intre nutritie si creier (Iulie 2013 Washinghton) au fost lansate cateva recomandari de dieta pentru prevenirea instalarii dementei Alzheimer. La nivel mondial, este estimat ca in ritmul actual, pana in 2050 boala Alzheimer va afecta 100 milioane de persoane.

Tratamentul bolii este inca departe de a fi satisfacator si ca atare este nevoie de masuri de preventie iar dieta si exercitiile fizice pot sa reduca la jumatate riscul de face boala.Cele 7 recomandarile ale Physicians Committee for Responsible Medicine includ:

  1. Este necesara minimizarea aportului de grasimi saturate si grasimi trans. Grasimile saturate sunt de cele mai multe ori grasimile solide de origine animala, dar pot proveni si de la anumite plante (nuca de cocos sau palmier). Grasimile trans se gasesc in multe produse de patiserie, snack-uri sau alimente prajite si sunt listate pe etichete ca „uleiuri partial hidrogenate”.
  2. Legumele, leguminoasele (fasole, mazare, linte), fructele si cerealele integrale ar trebui sa fie baza dietei.
  3. Nucile sau semintele sunt o sursa buna de vitamina E daca sunt consumate in cantitati reduse (28 grame – cat incap intr-un pumn mic).
  4. Vitamina B12 ar trebui sa fie si ea parte din dieta (se gaseste in carnea de pui, oua, fructe de mare, somon,ton dar si in cerealele suplimentate cu vitamine).
  5. In cazul in care se consuma vitamine, este de preferat utilizarea celor fara fier si cupru (cu exceptia cazurilor in care medicul va recomanda asta).
  6. Chiar daca rolul aluminiului in boala Alzheimer ramane o problema controversata si de cercetat in continuare, este prudent sa se evite utilizarea de ustensile de uz alimentar care contin aceasta substanta.
  7. Este util sa fie incluse cel putin 40 de minute de exercitii fizice, de trei ori pe saptamana.