„Mănâncă mai multe fibre”. „Stai hidratat.”

Acesta este sfatul pe care îl primește toată lumea despre hemoroizi – și este bine. Dar ce înseamnă în viața reală, când sunteți la magazinul alimentar sau decideți ce să vă puneți în farfurie?

Să aruncăm o privire la anumite alimente care pot ajuta la această problemă dureroasă și la modalități de a le folosi în mesele dvs. Și, pe de altă parte, de ce poate doriți să stați departe de anumite alimente.

Prea multă fibră prea rapidă poate provoca gaze și balonări, așa că adăugați puțin la dieta dvs. la un moment dat, dacă nu sunteți obișnuiți cu ea. De asemenea, va trebui să beți mai multe lichide pentru a vă ajuta corpul să utilizeze acea fibră: 8-10 pahare mari de apă în fiecare zi.

Fasole, linte și nuci

 Doar 1/2 cană de fasole va acoperi aproximativ o treime din obiectivul dvs. zilnic. Va avea între 7 și 10 grame de fibre (atât solubile, cât și insolubile), în funcție de soiul pe care îl alegeți.

Aproximativ 20 de migdale sau nuci pecan au aproximativ 3 grame de fibre.

În loc să folosiți doar carne, adăugați sau înlocuiți fasole. Puteți folosi, de asemenea, fasole și nuci în salate.

Cereale

Schimbați pâinile albe, paste și biscuiți pentru versiunile realizate cu făină integrală, hrișcă, făină de porumb măcinată sau secară pentru a crește cantitatea de fibre insolubile pe care o veți obține. Ovăzul și orzul fierte vă vor oferi și fibre solubile.

În loc de un covrig alb simplu pentru micul dejun, aveți un pachet de fulgi de ovăz instant – cu două ori mai multe fibre pentru mai puțin de jumătate din calorii. Presară tărâțe de ovăz sau germeni de grâu pe salate și supe.

Fructe și legume

Nu puteți greși cu fructe și legume. Acolo se află fibra insolubilă, precum și compușii numiți flavonoizi care pot ajuta la controlul sângerărilor hemoroizilor.

Alimentele viu colorate – fructe de pădure, struguri, roșii și varză sunt în general bogate în flavonoide. Și cu cât este mai proaspăt, cu atât mai bine. Încercați să le păstrați întregi și evitați gătitul până la punctul în care culoarea lor se estompează.

Unele legume și fructe au fibre plus multă apă. Castraveții, țelina, ardeiul gras ușor și pepenele verde sunt în mare parte apă – mai mult de 90%.

Obișnuiți-vă să adăugați un alt fruct sau legumă la orice masă, cum ar fi fructe de pădure sau banane în cereale, bucăți de mere pe salată, spanac în omletă sau dovlecei ras în sosul dvs. de spaghete.

Gustare de fructe uscate, cum ar fi smochine, caise și curmale. Schimbați deserturile la cuptor cu zahăr pentru fructe proaspete – căpșuni crude, mai degrabă decât plăcintă cu căpșuni. La fel de bună este și o cremă hemoroizi.

Ce să nu mănânc

Alimentele cu puține fibre pot provoca sau agrava constipația (și, prin urmare, hemoroizii), deci cel mai bine este să limitezi cât mănânci din ele.

·   Pâine albă și covrigi

·   Lapte, brânză și alte produse lactate

·   Carne

·   Alimente procesate, cum ar fi mesele congelate și mâncarea rapidă.